Aarhus Roklub afviklede Jyske Mesterskaber, lørdag den 7. januar på Langkær gymnasium.

14. januar 2017 11:59 , af Hother Hennings

Kilde: Roning.dk

11. januar 2017:

Generalprøven før DM: Jyske Mesterskaber i Ergometeroning

Roere fra nær og fjern var samlet i Aarhus i weekenden, da Aarhus Roklub afholdt Jyske Mesterskaber i ergometerroning, den uoficielle generalprøve før DM

De åbne jyske mesterskaber i ergometerroning blev i weekenden afholdt i Aarhus af Aarhus Roklub. Regattaen kaldes af mange, den uoficielle generalprøve før de danske mesterskaber i ergometer løber af stablen i Bagsværd den 28. januar.

Næsten 150 roere fra hele landet benyttede sig af muligheden, for at teste deres form og styrke ved i weekenden. En ungdomsroer var sågar kørt hele vejen fra Nakskov på Lolland til Aarhus for at være med.

Her er det trænerne, der følger med på skærmen foran roerne. Foto: Niels Iversen.

Ifølge regattaleder Maria Pertl kunne afviklingen af mesterskabet være gået langt mere besværligt. Kort tid inden afholdelsen måtte en af dommerne nemlig melde fra, og det betød at Flemming Gaur næsten stod alene med ansvaret:

“Vi har en fantastisk dommer i Flemming Gaur. Han stod alene med opgaven i weekenden efter et afbud, men det gik helt som det skulle. Flemming har været med længe, så han lader sig ikke slå ud, selvom der er knald på”.

Med de jyske mesterskaber overstået kan roerne se frem mod den 28. januar, hvor det gælder titlen som Danmarksmester.

Kilde: Roning.dk

Aarhus Roklub var stærkt repræsenteret med mange deltagere, hvor bla.

Mette Køchs vandt 2000 meter, Pige, Junior A

Simon Dissing vandt 2000 meter, Drenge, Junior B

Sahra Monefeldt Andersen vandt 2000 meter, Dame, Senior B

Frederik Wulf Munk vandt 2000 meter, Herre, Senior B

Der var mange andre flotte placeringer.

Resultaterne kan ses på http://tilmeld.roning.dk/?regatta=jm2017&show=resultater