Aarhus Roklub afvikler Jyske Mesterskaber & Nordiske Mesterskaber i indendørsroning

20. november 2017 08:12 , af Niels Iversen

Igen i år står Aarhus Roklub - og heldigvis igen med eventkoordinator Maria Pertl i spidsen, for afvikling af JM og nu også NM i indendørsroning.

Eventgruppen for JM og NM har været samlet, og arbejder nu på at få planlagt og gennemført en super god indendørs roregatta, forhåbentlig med rigtig mange deltagere "udefra", og ikke mindst med håbet om at roere fra Aarhus Roklub vil støtte arrangementet, dels som aktive roere i maskinerne ved konkurrencerne, og dels som aktive hjælpere før/under og efter arrangementet.

Konkurrencer:

Individuelle løb
Du kan deltage i 6km løb, junior løb (på tid for de yngste og 2km for de ældste), senior- og veteranløb (2km) samt fitness sprint (200m).

Hold løb
Der er holdkonkurrencer (4x500m), hvor et hold består af 4 deltagere fra samme skole, firma eller klub.
Der beregnes handicap ud fra køn, alder og vægt.

4x500 meter Klub Sprint Regatta
Konkurrencen er åben for roere under DFfR eller anden klub under DIF eller FISA.

4x500 meter Skole Sprint Regatta
Konkurrencen er åben for elever på alle uddannelsesinstitutioner (fx Folkeskole/Gymnasium)
Et hold består af 4 deltagere fra samme uddannelsesinstitution.

4x500 meter Firma Sprint Regatta
Konkurrencen er åben for alle firmaer.
Et hold består af 4 deltagere, der repræsenterer samme firma.

Roere fra Aarhus Roklub, der ønsker at stille op ved konkurrencerne, skal meddele dette til henholdsvis Helle Krogh (roere fra AR Rostadion) og til Niels I (roere fra AR-Søsporten), som sikrer alle AR-roere bliver tilmeldt.

Læs mere på www.aarhusroklub.dk/jm

AR-ungdom ved Jyske Mesterskaber 2017

Eventgruppen søger frivillige hjælpere til Jyske Mesterskaber  & Nordiske Mesterskaber i indendørsroning, 5-6.januar 2018

Aarhus Roklub  har brug for DIN hjælp.
Vi vil gerne arrangere endnu et fantastisk Åbne Jyske Mesterskaber - som i år også er Nordiske Mesterskaber.

Følgende opgaver har vi brug for hjælp til.
* tilmeld dit firma til firmastafet, instruer dem selv (eller få hjælp til det)
* finde sponsorgaver
* bage kage til d.6.januar
* producere sandwich/pastaret til kiosken
* salg mm. i kiosken
* sekretariat - til/afmelding
* indvejning - registrere/evt. indtaste
* førstehjælpere
* fotografer
* opstilling fredag
* kørsel af ergometre fredag
* kørsel af ergometre lørdag
* løbsafvikling - assistent til computeren
* løbsafvikling - afspritning, kontrollant
* oprydning

Skriv dig på opslag på Rokort.dk / Aktiviteter, og angiv hvad du gerne vil hjælpe med, og i hvilket tidsrum du kan.

Er du i tvivl om opgaven, så er du meget velkommen til at kontakte JM eventkoordinator Maria Pertl
SMS/tlf 22510239 eller mail: mpertl(a)gmail.com

20.11.2017-ni