Danmarks Rocenter meddeler...

23. juni 2016 15:12 , af Niels Iversen

Tre både udtaget til VM

Af DRC Pressechef, Svend Bertil Frandsen

På baggrund af resultaterne, det generelle niveau samt den meget positive indstilling og motivation hos atleterne i forbindelse med den netop overståede World Cup i Poznan, har Dansk Forening for Rosport valgt at udtage følgende roere til VM i Rotterdam

LW1x: Aja Runge Holmegaard (Roskilde Roklub) – træner Brian Richardson
LM2-: Jens Vilhelmsen (Bagsværd Roklub), Emil Hjort Espensen (DSR) – Parret bliver til daglig trænet af Bent Fransson, men ved VM er det Søren Hansson, der overtager ansvaret
LM4x: Andrej Lawaetz Bendtsen (Aarhus Roklub), Mattias Larsen (Odder Roklub), Steffen Bonde Jensen (Odder Roklub) og Jens Noll Nielsen (Hadsund Roklub) – træner Jacob Amstrup Møller.

Aja har gennem hele sæsonen imponeret, og nåede en foreløbig milepæl, da hun besejrede verdensmesteren Zoe McBride i Luzern. Jens og Emil havde allerede vundet sølv i Brandenburg, og i Poznan, hvor de også vandt sølv, beviste de, at den hårde træning har båret frugt og at de har rykket sig endnu længere fremad. Desuden gav LM4x´s præstation i Polen optimisme i forhold til mulige store resultater i Rotterdam.

De nævnte roere repræsenterer nogle af dansk ronings største fremtidshåb og det er meget glædeligt at opleve det høje ambitionsniveau, de har lagt for dagen ikke blot i forbindelse med World Cuppen i Poznan, men også tidligere på sæsonen. Derfor har alle tre både fortjent udtagelsen til VM.

VM i Rotterdam foregår fra den 22. – 28. august.

Aarhus Roklub ønsker Andrej fra Aarhus Roklub og øvrige danske roere og mandskaber tillykke med udtagelsen til VM 2016

Foto: DRC Pressechef, Svend Bertil Frandsen