Det er nu muligt at give skattefrie gaver til DFfR og konkrete roklubber over Mobile Pay.

3. december 2016 11:02 , af Hother Hennings

Dette er en opfordring til at hjælpe DFfR, og dermed alle roklubber i Danmark, til forsat at være afgift fritaget i forbindelse med arv og donationer.

MobilePay gør det letter at indbetale til gavegiro-ordningen.

Privatpersoner, der har et ønske om at støtte almenvelgørende formål og dermed betænke en roklub, har i lang tid kunnet benytte sig af den såkaldte gavegiro-ordning. Hvis det donerede beløb er over 200 kroner, så er beløbet fradragsberettiget for giveren. Ordningen sikrer, at lokale roklubber, der er medlem af Dansk Forening for Rosport kan modtage arve-beløb, uden at betale arveafgift. Dansk Forening for Rosport kan bevare denne ordning, hvis vi modtager minimum 100 donationer om året.

Læse mere om ordningen på:

Den 23. november åbnede den mobile betalings-app MobilePay op for muligheden for at få et automatisk skattefradrag ved donationer til alment velgørende formål. Tiltaget gør det endnu lettere at støtte roning ved hjælp af gavegiro-ordningen igennem Dansk Forening for Rosport.

MobilePay’s nye understøttelse af fradragsberettigede donationer via deres app gør det langt lettere og hurtigere, at betænke en roklub med en donation og på den måde sikres, at ordningen kan bevares også i 2017.

Før kunne man udelukkende donere til gavegirokontoen over sin netbank. Med MobilePay taster man blot telefonnummeret 22 86 02 77 i appen, oplyser sit navn, sin adresse, og den klub man ønsker at betænkt i tekstfeltet. Hvis man gerne vil gøre donationen fradragsberettiget skal man også skrive sit cpr-nummer i tekstfeltet og slå funktionen “skattefradrag ved donationer” til.
Du kan læse den fulde vejledning her til donation via MobilePay her:

I må meget gerne udbrede budskabet til jeres bestyrelse og medlemmer.

Rigtig god weekend.

Venlig hilsen