Jydebåd vinder World Cup i Roning - Polen 2016

19. juni 2016 17:09 , af Andrej Lawaetz Bendtsen

Lørdag eftermiddag vandt den danske letvægtsdobbeltfirer en overbevisende sejr ved sæsonens sidste World Cup i Poznan, Polen.
Den tredje og sidste World Cup er generalprøven inden VM, der dette år ligger i Rotterdam 24. til 28. august.
Danskerne sluttede I tiden 5:55,55, hvilket var nok til at distancere Holland og Norge med hhv. 4,16 og 5,90 sekunder.

Letvægtsdobbeltfireren er en ikke-olympisk båd og weekendens sejr lover godt før VM, der er sæsonens højdepunkt.
Mandskabet, der forsvarer bronze fra VM sidste år, består af Mathias Larsen (Odder Roklub), Steffen Bonde Jensen (Odder Roklub), Andrej Lawaetz Bendtsen (Aarhus Roklub) og Jens Noll Nielsen (Hadsund Roklub).

De fire besætningsmedlemmer er alle opvokset i det østjyske, men i takt med stigende præstationskurver er de flyttet til København, hvor de til dagligt træner på landsholdscentret i Bagsværd.
Ved siden af rokarrieren passer alle studie eller arbejde, som dog indstilles i træningslejren op til VM.

”Vi leverede et solidt løb fra start til slut og vi er derfor rigtig godt tilfredse med resultatet", siger Andrej Lawaetz Bendtsen.
"Vi har kun været sammen en måned i vores nuværende konstellation og vi mener stadig vi har en del at hente på sammenroning og fintuning inden VM.
Der mangler stadig 2-3 stærke hold i denne weekend, så vi skal hjem og træne hårdt på de næste to måneder for at fastholde kursen mod toppen af podiet.
Men det ser vi alle fire frem til og weekenden her har kun givet os ekstra blod på tanden", siger Andrej Lawaetz Bendtsen.

Nederst på billedet fra venstre mod højre: Jens Noll Nielsen (Hadsund Roklub), Andrej Lawaetz Bendtsen (Aarhus Roklub) , Steffen Bonde Jensen (Odder Roklub) og Mathias Larsen (Odder Roklub).
Foto: World Cup Guld - Foto Svend Bertil Frandsen, Danmarks Rocenter

19.06.2016-ni