NM 2016 - Mette Køchs Nielsen (Aarhus Roklub) med på sejrspodiet.

19. juni 2016 16:51 , af Niels Iversen

Total dansk styring ved Junior Nordiske Mesterskaber 2016 i roning
- Mette Køchs Nielsen (Aarhus Roklub) med på sejrspodiet.

Junior Nordiske Mesterskaber afvikles ved Mölndal, Sverige i denne weekend.
JW4x (U-19) hold fra Rocenter Aarhus er Nordiske Mestre 2016.

Pigerne roede deres mesterskabsløb i dag søndag.
Modstandere var landshold fra Norge og Sverige.

Holdets træner Helle Krogh, Rocenter Aarhus/Aarhus Roklub udtaler:
”JW4X med Stine (DSR), Emma (Bagsværd Roklub), Mette Køchs Nielsen (Aarhus Roklub) og Liane (Hadsund Roklub) blev Nordisk Juniormester efter et løb, hvor de byggede på teknisk, hele vejen ned over banen”.

Holdet er sammensat for ikke mindre end en lille måneds tid siden, og har base ved Brabrand Rostadion i Aarhus.
Pigerne og deres træner har kæmpet bravt på den korte tid, hvor der er arbejdet med samarbejde i båden, tempo og rytme - og den store indsat har foreløbig kastet et flot Nordisk Mesterskab af sig.

Helle Krogh udtaler efter løbet: ”Der er en rigtig god stemning på holdet – de og jeg er meget tilfredse med deres indsats. Landstræneren Nils Henrik Stene har været en tur forbi, og har fået en god snak med pigerne".

Spændende at følge dette U-19 hold resten af rosæsonen 2016.

Aarhus Roklub ønsker pigerne stort tillykke med det Nordiske Mesterskab 2016.

JW4x Stine (DSR), Emma (Bagsværd Roklub), Mette Køchs Nielsen (Aarhus Roklub) og Liane (Hadsund Roklub) blev Nordisk Juniormester 2016
Foto: Reiner Modest / Ungdomslandsholdene i roning

Følg Ungdomslandsholdene i roning: https://www.facebook.com/Ungdomslandsholdene-i-roning-171326289613603/?fref=ts

Nyheder og informationer om rosport:
www.roning.dk  www.roinfo.dk   www.rokort.dk     www.facebook.com/groups/23215897652/  www.worldrowing.com/  www.aarhusroklub.dk

19.06.16-ni