Sommerferielangtur til Slesvig-Holsten i uge 28

17. maj 2016 21:40 , af Torben Sollyst Mikkelsen

Årets sommerferielangtur går til Slesvig-Holsten. Turen starter i Flensborg og slutter i Kiel.

Planlagt til 14 deltagere i alt, men det kan tilpasses.

Vi kører til Flensborg Roklub lørdag formiddag d. 9. juli. Eftermiddagen kan bruges på at være turist i Flensborg og dem der har lyst kan ro en tur. Vi kører hjem fra Akademischer Ruderverein Kiel e.V. lørdag d. 16. juli efter kl. 16, for at undgå STAU skiltet. Det giver også mulighed for at være turist i Kiel.

Der planlægges at ro ca. 225km i alt. Vi vil starte ud på Flensborg Fjord søndag og mandag med afstikkere til bl.a. Nybøl Nor, Gråsten og Sønderborg.
Derefter tager vi bådene op og kører dem til Slesvig. Tirsdag vil vi ro til Kappel på Slien. Onsdag vil vi ro ud på Østersøen og ned til Egernførde. Torsdag ror vi fra Egernførde til Kiel. Fredag vil vi ro frem og tilbage i Kiel Fjord på østsiden.
OBS. Alt efter vejrudsigten kan turen ændres!

Der er planlagt at der skal være et landhold med to biler og to chauffører, der henter og bringer os fra de steder, hvor bådene ligger natten over. Vi undgår dermed at skulle have tung bagage med i bådene.
Derfor er der ingen der kommer til at ro samtlige 225km, da alle deltagere på skift skal tage én dag på land som chauffør undtagen fredag, hvor vi evt. kan låne/leje en ekstra båd i Akademischer Ruderverein.
Landholdet skal sørge for indkøb til aftensmad på dagen og morgenmad + middagsmad + nutella til den næste dag.

Vi overnatter de første to nætter i Flensborg Roklub. Midt på turen vil vi overnatte tre nætter i Slesvig Roklub. De sidste to nætter overnatter vi i Akademischer Ruderverein Kiel e.V. Her er skal vi spise aftensmad ude i byen.

Vi medbringer 4 både. Ture er planlagt til 14 deltagere i alt. Dette antal kan justeres i forhold til antal biler og både mv. Der skal selvfølgelig også være nok langtursstyrmænd og trailerchauffører.

Af hensyn til planlægning er dog vigtigt vi kender antal deltagere så derfor tilmelding senest d. 18. juni og senest d. 24. juni skal du indbetale 2.000kr. for at bekræfte din deltagelse. Det er ikke god stil at melde fra i sidste øjeblik og derfor skal du ikke forvente at få pengene tilbage hvis du melder fra.

Det forventes at alle hjælper til med praktiske opgaver før, under og efter turen. En uges tid før turen mødes vi til fælles planlægning i Søsporten.

Mojn

Torben Sollyst Mikkelsen