Teorikursus - Korttursstyrmand (K0/K1/K2)

22. maj 2016 21:59 , af Niels Iversen

Aarhus Roklub, Søsporten, 09. juni kl. 17:30 - 20:00

Dette teorikursus er en obligatorisk del af uddannelsen til at blive K0/K1/K2 styrmand. Den øvrige, praktiske, del af uddannelsen foregår i.f.m. den daglige roning i lokalfarvandet.

Kurset henvender sig til nyligt frigivne, såvel som ældre roere, der overvejer at blive K1/K2 styrmand, samt til outrigger roere, der ønsker K0 styrmandsret for at kunne ro i Coastal både på havnen. Udnævnte styrmænd, der ønsker at få repeteret teorien, er også meget velkomne.

På kurset gennemgås lokalfarvandet, relevante søfartsregler og hvordan man som styrmand gebærder sig i forskellige situationer.

Dette kursus det første af to mulige, der afholdes i år. Næste kursus forventes afholdt i August/September måned.

Oplys venligst på tilmeldingen, hvis du tidligere har deltaget i kurset, og derfor allerede har modtaget kursusmaterialet.

Tilmelding skal ske på Rokort.dk / aktiviteter senest 06. juni kl. 00:00

Roland Hartmann & Claus J.O. Justesen
/Roudvalget Søsporten

Nyheder og informationer om rosport:
www.roning.dk  www.roinfo.dk   www.rokort.dk     www.facebook.com/groups/23215897652/  www.worldrowing.com/ www.aarhusroklub.dk

22.05.16-ni