Rospinning i roergometer

Tider og ansvarlig vil fremgå af aktivitetsplanen

Rospinning, hvor programmet bygges op på musikkens rytme og pulsslag!
Rospinning rummer opvarmning, program og afroning – og der trænes for udholdenhed, styrke og kondition.

Rospinning er det ultimative træningstilbud!

Rospinning er med garanti et TRÆNINGSTILBUD FOR ALLE.
Uanset om du er nyt medlem af klubben uden eller med ringe roerfaring, motions- tur eller kaproer, er der meget at hente ved træningen. Der gives også grundinstruktion til nye medlemmer i forbindelse med træningspassene.
Der lægges vægt på kondition- styrke- og udholdenhedstræning, men også tekniktræning.

Niveauet i træningsprogrammerne tager hensyn til ALLE. Her tænkes på tiden og indhold i træningspasset, hvorimod du bestemmer din egen indsats -tryk på maskinen - men erfaringerne viser at fællesskabet på maskinerne smitter; du bliver bidt af stemningen, og du yder endnu mere til gavn for din egen træningstilstand! Roning i roergometer er også holdsport!

Tilmelding sker på rokort.dk - hvor træningspassene er opslået under ”Aktiviteter”

Træningsplatform i bådhal, hvor Rospinning og Struktureret rotræning i roergometer foregår:
Træningsplatformen er et afgrænset område i bådhallen, hvor romaskinerne er sat op.
Der er masser af frisk luft, gode pladsforhold osv..

Træningsplatformen er et gulv, hævet op fra underlaget, rammen om platformen er bander hele vejen rundt, der er et par adgangsveje til platformen gennem banderne, og der er opsat godt lys ved og omkring platformen. Der er opsat lyd/musik- og PA-anlæg.

Træningsplatformen rummer aktuelt 14 roergometre.

Roerne skal ved træning på platformen iklæde sig ”udendørs løbe/ro tøj” - i forhold til årstiden.
Alle får, og holder med garanti varmen ved Rospinning i roergometer