Aarhus Roklub med ved Åbne Fynske Mesterskaber i Ergometerroning 2018

4. marts 2018 08:07 , af Niels Iversen

Roerne fra motionsafdelingen ved AR - Søsporten har fået smag på fællestur - og deltagelse ved forskellige former for konkurrencer.

Middelfart Roklub afholdt lørdag den 03. marts Åbne Fynske Mesterskaber i Ergometerroning 2018, og ikke mindre en 8 roer fra Aarhus Roklub/AKKK valgte at deltage i dette stævne.
Herudover flere heppere og supportere - så en stor og flot repræsentation fra Aarhus ved mesterskaberne ved Middelfart!

Arrangementet havde deltagerrekord, med omkring 150 starter, hvilket resulterede i en rigtig god stemning i hallen ved Heldagsskolen i Vejlby ved Middelfart.

Basis var 2 Aarhus-hold til holdkonkurrencerne 4 x 500 meter.
Der deltog ikke mindre end 18 hold ved disse konkurrencer - så masser af muligheder for at finde konkurrence og modstand!

Holdet Aarhus Roklub I

• Søren B. Mikkelsen(1)
  • Lene Faxe Hansen(2)
  • Lene Brink(3)
  • Henning Nørgaard(4)

roede de i alt 2000 meter i tiden 8 min. 33.9 sek. og landende på en 17 plads.

Holdet Aarhus Kano og Kajak Klub/Aarhus Roklub I

• Henrik Bach Poulsen(1)
  • Fritze Jørgensen(2)
  • Charlotte Lykke Larsen(3)
  • Niels Iversen(4)

roede sig ind på en 12. plads i tiden 8 min. 07,7 sek.

Dette hold besat bla. med Henrik B. Poulsen, der har medlemskab af både AR og AKKK, hvilket viser et positivt samarbejde mellem medlemmer fra klubberne i Søsporten.
Henrik gør stort brug af AR's ergometertræning, og har også deltaget positivt og enormt aktivt ved vinteres 8GP turnering på AR-holdet +35 mix ved Søsporten.

Basisgruppen af roere fra Aarhus (Søsporten) der stillede op ved Åbne Fynske mesterskaber i Ergometerroning 2018

Ud over deltagelse i holdkonkurrencen stillede der også AR og AKKK roere op ved indiveduelle 1000 meter konkurrencer.

I klassen for kvinder 40 - 49 år stillede Lene Faxe Hansen op mod 3 konkurrenter.
Lene var kommet i et stærkt selskab, men Lene roede et flot disponeret løb, og høstede en massen konkurrenceerfaring.
Lene roede 1000 meter i tiden 4 min. 38,5 sek. hvilket rakte til 4. pladsen.

I klassen mænd 50 - 59 år var Henrik B. Poulsen (AKKK) til start som repræsentant fra Aarhus!
I denne konkurrence stillede ikke midnre end 6 roere til start, og der var lagt op til hurtig roning!

Alene tiderne for alle 6 roere peger på stor intern fight...
Vinderen - Brian Sørensen fra Nyborg Roklub roede i tiden 3 mkin. 19,7 sek.. Henrik kom ind på en flot flot 2. plads i tiden 3 min. 26,2 sek. og slot lige akkurat modstanderen på 3. pladsen med tiden 3 min. 26,9 sek.
6. pladsen blev roet i tiden 3 min. 34,7 sek.

Henrik fra AKKK, 2. pladsen i klassen mænd, 50 - 60 år

I klassen mænd 60 - 69 år var Aarhus Roklub repræsenteret af Niels I.

Vinder blev Per Amby fra Odder Roklub i tiden 3 min 20,1 sek
På 2. pladsen kom Bent Bøgh Pedersen fra Middelfart Roklub - der i dagens anledning valgte at stille op i en aldersklasser under sin egen - Bent hører hjemme i klassen 70 - 80 år, så alene placering og tiden 3 min. 28,1, sek. peger på, at Bent bare er en fantastisk god og stærk roer, som man kun kan have stor respekt for!
3. pladsen gik til Niels fra AR i tiden 3 min. 29,5, sek . - en tid der bla. peger på, at der skal arbejdes noget med forbedring af kondition, - men alt taget i betragtning en OK tid og placering.

Sølv og bronze til 2 klubber i Søsporten!

Stor TAK til hele AR/AKKK holdet, - roere, heppere, familie, venner og bekendte, for en rigtig fed dag med roning som omdrejningspunkt.

Tak til Middelfart Roklub og C2/Reiner Modest for et fantastisk flot og godt arrangement - et stævne med gode konkurrencer, gode forhold og ikke mindst rigtig god stemning!

04.03.18-ni

,