Havsvømmere

25. september 2017 20:05 , af Aktivitetschef Havn

På vores ture langs kysten mod Egå oplever vi flere og flere havsvømmere, nogle med god synlighed i form af synlige badehætter og/eller andet synligt udstyr. Desværre er der også nogle svømmere som ikke bruger synligt udstyr og derfor kan svømmerne være meget svære at se. Medlemmer af roklubben har været i kambolage med 2 svømmere, heldigvis uden større skader for svømmeren, mandskabet i båden eller udstyret.

Svømmerne er særligt set på strækningen fra den Grønne lade til Risskov.

Vi vil gerne opfordre alle til at holde ekstra udkig efter svømmerne og holde lidt ekstra afstand til kysten, for at undgå at vi kommer for tæt på evt svømmere. Afstanden skal vurderes af den enkelte styrmand, alt efter vejr og vind forhold.

Ser i en eller flere svømmere, så giv besked til de både/kajakker/padelboard/surfere osv., som i møder på turen, så vi alle hjælper til med at højne sikkerheden på vandet.

PGJ 25.09.2017