Ny omgang; Instruktion af skoleelever ifm. AR skolesamarbejde.

13. maj 2017 15:16 , af Niels Iversen

Roning på skoleskemaet i Aarhus som en del af DFfR RoBattle og Skole OL 2017 - 2019

Søges:

2-3 frivillige medlemmer til 3 x instruktion af, og gennemførsel af ro instruktionsforløb Attention Go for 3 klasser (7. årgang) på Gammelgårdsskolen, Carit Etlars Vej 31, 8230 Åbyhøj

Hvornår:

Tirs. 30.5.17, kl. 10:00-11:00
OBS: Indvielse af Aarhus ergometertrailer.

Traileren tages for alvor i brug, - elever fra Gammelgårdsskolen tager som de første elever ergometrene i brug..!
Festligt arrangement med masser af aktivitet i roergometrene.
Frivillige fra Aarhus Roklub opfordres til at deltage i dette arrangement, Jo flere jo bedre og sjovere!

Tirs. 6.6.17, kl. 9:50-11:30,
1 x instruktion:

Information om brug af roergometer/gennemgang af rotaget/praktisk afprøvning af rotaget i roergometer. 2 elever om hver roergometer.
Kort individuel konkurrence for alle.

Tirs. 13.6.17, kl. 9:50-11.30,
2 x instruktion:
Opsamling fra 1 x instruktion + Kort intro til stafetroning/konkurrence, praktisk øvelse: ca. 8 elever om et roergometer - ror en given distance.

Tirs. 20.6 kl. 9:50-11.30,
3 x instruktion:

Opsamling fra 2. x instruktion – hvilke erfaringer fik eleverne + grundlæggende vejledning og information til stafetroning/konkurrence, praktisk øvelse: ca. 8 elever om et roergometer - ror en given distance.

Eleverne opdeles klassevis - oplyst ca. 24 i hver klasse, ved instruktion og aktivitet ca. 35 min. til hver klasse.

Efterfølgende ro instruktionsforløbet, kan klasserne - hvis de ønsker det, selv afvikle konkurrencen Danmarks Stærkeste Klasse.

Skolen og klasserne har lejet Aarhus ergometertraileren indtil sommerferien 2017!

Her kan du læse om DFfR’s læringstilbud både for elever på mellemtrinnet og for elever i udskolingen, materiale der danner baggrund for den praktiske del af læringstilbuddet: https://roning.dk/kerneydelser/ungdom/attention-go-undervisningsforloeb/

På denne side får du vejledning i skoleroningskonkurrencen, Danmarks Stærkeste Klasse, som afvikles i romaskine.
For skoler er der adgang til bestilling af keyhangers til eleverne, og for roklubber er der adgang til bestilling af T-shirts til instruktørerne.
Nederst på siden finder du information om Skole OL finalen i roning.
Vi ønsker jer rigtig god fornøjelse med Danmarks Stærkeste Klasse!

Tilmelding som frivillig AR instruktør ved alle 4 arrangementer, sker på Rokort.dk / aktiviteter..

Niels Iversen
n.c.iversen@stofanet.dk