Roning ER på skoleskemaet i Aarhus Kommune

23. juni 2017 11:03 , af Niels Iversen

De sidste 5 uger har Gammelgårdsskolen i Åbyhøj lejet Aarhus-ergometertraileren med 12 roergometre.

Skolen, - 3 stk. 7. klasser og Aarhus Roklub havde en aftale om afvikling af roinstruktionsforløb ude på skolen,
hvilket blev omsat til 3 gange instruktion og konkurrence på baggrund af DFfR / RoBattle-aktiviteten Attention Go, Danmarks Stærkeste Klasse.

Sidst med ikke mindst var skolen og de 3 7. klasser med til at foretage den officielle indvielse af Aarhus ergometertraileren sidst i maj måned 2017.

Det har været en fantastisk oplevelse at arbejde med de 3 klasser og respektive lærere på Gammelgårdsskolen.
Eleverne har været enormt motiverede for at prøve roningen på romaskiner, og ved det sidste roinstruktionsforløb i denne uge,
deltog alle 3 klasser i konkurrencen Attention Go, hvor alle elever i klassen skal ro 4000 meter hurtigst muligt på et roergometer.

Eleverne på Gammelgårdsskolen havde de nyeste rekorder på distancen 4000 meter at ”køre efter”.
Rekordtiderne blev sat ved det nylig afviklede Skole OL her i Aarhus!

Jeg garanterer for at alle elever ”gav den hele armen” - der blev kæmpet bravt i alle 3 maskiner!
7.B vandt i tiden 15:31,2 min. fulgt af 7.C på 16:12,6 min. og 7.A i tiden 16:24,2 min.

Meldingerne fra skolen viser, at roning for alvor er kommet på skoleskemaet i Aarhus.
På Gammelgårdsskolen har ikke alene idrætslærerne benyttet muligheden for alternativ og ny undervisning,
men også matematik – biologi og fysikundervisningen har gjort brug af ergometrene.
Elever fra SFO til afgangsklasser på Gammelgårdsskolen har prøvet romaskinerne….

Tak til AR-roerne Mette Køchs og Sahra Monefeldt Andersen for velvillig og flot indsats på Gammelgårdsskolen i forbindelse med afvikling af indvielsen af traileren og efterfølgende roinstruktionsforløb.

Aarhus Roklubs tilbud om roinstruktionsforløb til skoler/elever i Aarhus kommune findes på
Vil snarest også kunne ses på www.aarhusroklub.dk /Skole OL & RoBattle

Tilbud til skolerne om lån af Aarhus ergometertrailer – evt. suppleret med aftale om roinstruktionsforløb findes på
- og også snarest på www.aarhusroklub.dk / Skole OL & RoBattle