Søges: Frivillige til afvikling af Finaler i Skole OL 2017

28. april 2017 08:47 , af Niels Iversen

Tirsdag 13. juni til og med fredag 16. juni 2017

Skole OL er en skoleturnering for alle landets 4., 5., 6. og 7. klasser.

Fra skoleåret 2016/17 er Skole OL udvidet fra kun at være baseret på atletik, til også at inkludere roning, bueskydning, svømning og e-sport. Målet i 2017 er at få 75.000 danske skoleelever til at deltage i Skole OL, og derved sikre at rigtig mange børn får kendskab til de forskellige idrætter og OL.

Skole OL finalerne afvikles på Ceres Arena her i Aarhus.

Link til video  Video fra fimnalen i Danmarks Stærkeste Klasse 2016

Aarhus Roklubs arbejdsopgaver og ansvarsområder ved Skole OL-finalen:

- Deltager med en repræsentant til møder i Skole OL aktiveringsgruppen og finalearbejdsgruppen (Niels sidder med i denne gruppe som repr. for AR).

- Tirsdag og onsdag d. 13. og 14. juni kl. 8-15 – ifm. Skole OL finalen i andre sportsgrene.
Roning ”kom og prøv” – PR-stand for rosport og Aarhus Roklub et sted på stadion!

Mandskabsbehov:
Min. 2 medlemmer fra Aarhus Roklub som kan give de 4. og 5. klasses elever, der kommer forbi standen en kort intro til roning i romaskine, fremvise en robåd eller hvad, vi nu finder ud af, og fortælle om det fede i rosporten!

- Torsdag og fredag d. 15. og 16. juni kl. 8-15.
Skole OL finale i roning (ergometerroning) for henholdsvis 6. og 7. klasser.

Mandskabsbehov:
10 medlemmer fra Aarhus Roklub, som kan stå ved opvarmnings- og konkurrence maskinerne. Være officials, forestå dommergerning og være med til at guide og sikre et godt ro stævne.
Opstilling og klargøring aftenen før (14.6.17) eller samme morgen, nærmere info følger…

Vedrørende mandskabsbehov:
Tirsdag og onsdag min. 2 frivillige ved rosportens stand, i stævnets åbningstid.
Torsdag og fredag min. 10. frivillige til rådighed omkring ro finalerne i stævnets åbningstid.

Tilmeld gerne i tidsafgrænsede tidsrum, hvis du ikke har mulighed for at deltage hele dagen, og vi forsøger at koordinere tilmeldinger og deltagelse, så vi har min. medlems dækning hele tiden!

Aarhus Roklubs frivillige medlemmers indsats, sikrer en indtægt til roklubben på kr. 10.000

Tilmelding sker på Rokort.dk / aktiviteter / Skole OL finalen, 13.-16.6.17 Aarhus

Afklarende spørgsmål kan rettes til

Niels / 2982 8120 / n.c.iversen@stofanet.dk