Vedligehold af roklubbens både, AR - Søsporten & AR - Rostadion

3. november 2017 20:05 , af Niels Iversen

Vinteren står for døren - og dette skal selvfølgelig benyttes til, vi i fællesskab får vedligeholdt roklubbens bådepark, så den står klar og fuld parat til benyttelse på vandet, enten ved vinterroning 2017/2018, eller til foråret 2018!

Roudvalget ved AR-Rostadion har tidligere besluttet at klubbens både på Rostadion, skal have en grundig omgang vedligeholdelse i forbindelse med afslutningen af rosæsonen 2017, således vi undgår at skulle haste arbejdet igennem i foråret ifm. standerhejsning.

Der arbejdes ud fra følgende tjekliste:
** Bådene skal have en grundig vask og rengøring.

** Bådens topcoat skal "slibes" med Rubber og efterfølgende poleres med Voks/Polish

** Topcoat/fiberskader skal repareres.

** Rustne genstande skal skiftes, spændeskiver, hælstrop, spidsboldt, hjul, smøre svirvel, m.m.
Sikre at alle sliddele er hele og funktionsdygtige.

Noter venligst skader og ting som skal udskiftes m.m. på Rokort.dk/Skader under hver enkelte båd, så vi ved, hvad der skal arbejdes på hen over vinteren, og div. skader/repr. bliver registreret, for at følge bådens "liv", - alternativt kontakt Niels for konkret aftale/bestilling af reservedele/løsdele - og vi aftaler, hvem der skriver rapport på Rokort.dk/Skader.

Der er på opslagstavlen i bådhallen ved Rostadion ophængt en ”tjekliste” for opgaverne på bådene.
Når du som roer har foretaget vedligeholdelsesarbejde på en båd, skal du registrere dette på listen.

Bemærk
:
Tjeklisten for arbejdet på bådene bliver gennemgået i starten af november måned 2017, hvorfor alle roere, der har foretaget vedligeholdelsesarbejde på en både indtil nu, bedes notere dette på tjeklisten - og båden opretholder ”roretten” og kan benyttes på vandet.

De både som ikke er ordnet, får roforbud, hvilket betyder at båden IKKE må benyttes.
Får en båd roforbud, bliver denne ”lukket ned” på Rokort.dk, og kan ikke registreres, som en båd der er i drift.

Derfor vil vi gerne opfordre til, at en roer tager som minimum og ordner den båd man mest hyppigt har anvendt i rosæsonen 2017 + én anden båd (evt. en gruppe går sammen om en større båd).

Hvis du/I er i tvivl om repr. af en skade, eller mangler noget ift. opgaven på bådene, så kontakt materialeforvalter Niels Iversen eller aktivitetschef Laurids Cordtz Larsen.

Materielforvalteren ved AR - Søsporten er i gang med fastlæggelse af arbejdsopgaverne på bådeparken på havnen. De ansvarshavende får tilsendt arbejdsbeskrivelser for opgaverne på bådene, ligesom der udsendes informerer om opgavens karakter, vejledninger, - om reservationskalender for værksted og lakgang osv.

Alle både ved AR - Søsporten har her i starten af november måned 2017 ansvarshavende, - enten for et ”åbent hold”, hvor der vil blive indkaldt medlemmer til arbejdsopgaverne på Rokort.dk, eller for et ”faste hold”, hvor de ansvarshavende selv står for arbejdets udførsel og evt. indkald af yderligere medlemmer til opgaverne på bådene.

De fleste både på havnen har på nuværende fået roforbud, idet de afventer vinterens vedligeholdelse og måske værftsophold grundet større reparationer.
Bådene får ikke ophævet dette roforbud før vedligeholdelsesarbejdet og reparationer er udført.

Ved AR - Søsporten forventes det, at medlemmer der har roet min. 50 km. i rosæsonen 2017, deltager i vinter vedligeholdelsesarbejdet i løbet af vinteren..

Derfor:
For at nyde i et fællesskab/foreningen, skal du yde…

Støt op omkring opgaven med vedligeholdelse af klubbens både og øvrige materiel.
- Husk, det er rigtig fedt at ro i en båd, der bare er OK og fuld funktionsdygtig,
- og hvis båden ikke er det, skal den repareres - ellers har/får den roforbud!

Vi ses i værkstedet!

03.11.17-ni