VM i Coastal roning i Monaco oktober måned 2016

7. juli 2016 14:30 , af Niels Iversen

Fra DFfR Interessenetværk for coastal roning har roklubberne modtaget følgende:

Verdensmesterskab for klubhold

Skal du med til Coastal VM i Monaco til oktober?

World Rowing Coastal Championship 2016 finder sted i Monaco i   den 20.-22. oktober.

Læs mere på www.wrcch2016.com eller

www.worldrowing.com/events/2016-world-rowing-coastal-championships/event-information

Vi har efterhånden tradition for at Danmark er godt repræsenteret ved coastal VM. Både med roere og supportere.

For at få en fornemmelse for, hvor mange danske klubber og hold, der forventer at deltage, vil vi meget gerne have en foreløbig melding om, hvilke klubber, der forventer at stille op i hvilke klasser.

NYT I ÅR I FORBINDELSE MED DELTAGELSE I VM FOR COASTALRONING:

Udtagelse/ranking af danske hold

FISA har i år sat en begrænsning på både i hver klasse fra hvert land ved deltagelse i coastal VM i Monaco.

Såfremt et løb er overtegnet, så vil ikke ”rangerede” hold fra hvert land konkurrere torsdag den 20/10 i et kvalifikationsløb.

Her indsat inforamtion om dansk deltagelse ved VM og hvordan:

5/7 2016
Dansk Forening for Rosport
Roaktivitetsudvalget – coastal

Coastal VM 2016 i Monaco - udtagelse

FISA har i år sat en begrænsning på både i hver klasse fra hvert land. Det betyder, at vi fra Danmark som udgangspunkt alene kan være sikre på 5 både i hver klasse. For at sikre, at de sportsligst stærkeste hold bliver repræsenteret, vil Danish Open Coastal den 3/9 i Kalundborg fungere som ”udtagelsesregatta”.

Deadline for tilmelding til coastal VM er 20/9 2016.

Dansk deltagelse i FISA coastal VM

Generelle krav For at kunne deltage, skal man være fyldt 18 år og være medlem af en klub under DFfR. Mesterskabet er kun for klubhold, man skal altså stille op for samme klub. Hvis man tager medikamenter, som er på dopinglisten, skal man have en dopingattest hos Anti Doping Danmark. Man skal være bekendt med FISAs Rulebook, dvs. reglement. Appendix 14 handler om Coastal VM.

Er der tvivlsspørgsmål, kan man bede DFfRs coastaludvalg om hjælp.

Dansk Forening for Rosport Roaktivitetsudvalget
– coastal Ranking

DFfR skal godkende de tilmeldte hold overfor FISA. Er der flere end én dansk båd tilmeldt i samme løb, vil der fra DFfR ́s side blive tildelt et ”ranking” nummer. Ranking sker primært på baggrund af resultater til Danish Open Coastal, hvor placering nr. 1 er ranking nr. 1 osv. i hver bådtype.

I tilfælde af ekstraordinære omstændigheder vil DFfR’s coastaludvalg i samråd med DFfR’s kaproningsudvalg sekundært rangere ud fra en sportslig vurdering.

1) Klubber udfylder ”entry form” til FISA

2) DFfR modtager en kopi af tilmelding som e-mail
3) DFfR rangerer og godkender de tilmeldte hold overfor FISA
4) Alle atleter skal udfylde ”Athlete Commitment Form”

Deadline for tilmelding til coastal VM er 20/9 2016 til FISA.

Med ønsket om en fantastisk coastal-sommer

Peter Froskov

Dansk Forening for Rosport