Sportsroning på Aarhus Bugten - AR Søsporten

Et træningspas har en varighed af max. 2½ time, inkl. klargøring, start briefing, træning, praktisk afslutning og afsluttende briefing.
Ro distance mellem 10 og 20 km.
Træning for alle, nye som ”gamle” roere, hold som individuelle roere.

Der bliver benyttet coastalbåde ved Sportsroning.

Deltagerne erhverver sig en bedre kondition, udholdenhed, smidighed og styrke samtidig med at tilegne sig teknik målrettet det ”korrekt rotag”, hvorved man oplever letheden og det sjove og motiverende i at ro. Samarbejde i en båd er et meget vigtigt element for at kunne ”flytte båden” effektivt.

Deltag, hvad enten du vil bruge træningen som alm. motionsroning, forberedelse til hygge turen til Egå eller ferielangturen, træning til langdistancekaproning og kortbanekaproning, eller blot være med for træningens og sportens skyld.

Træningen er planlagt og organiseret, der er fastlagte programmer og indhold ved alle træningsture.
Der er altid ved opstart en fælles briefing om dagens træning, og der afsluttes med en fælles briefing efter træning.

Sportsroning ER FOR ALLE uanset træningsform og erfaring med roning generelt.
Du skal være frigivet som roer - altså har gennemført og afsluttet rouddannelsen.
Holdsætning vil tage højde for, at alle får udbytte af træningsindsatsen ved alle træningspas.

Der arbejdes med udgangspunkt i den enkelte deltager, så uanset du lige har gennemgået instruktion som ny roer, eller har roet i flere år - så kan du deltage.

- Sportsroning om mandagen kl. 17:30-20:00 benyttes primært til at få så mange forskellige ud og træne, dette hvor hold bliver sat efter hvem der tilmelder, sekundært - hvis muligt prioriteres faste hold.

- Sportsroning om torsdagen kl. 17:30-20:00 benyttes primært målrettet dannelse af faste/kontinuerlige hold, der vil træne sammen, men sekundært forsøges også at få nye ind i træningen - med sigte at komme på, eller kunne danne faste hold!

Tilmelding til det enkelte træningspas sker på rokort.dk/aktiviteter.
Deadline for tilmelding er samme dag kl. 10:00 - hvis ikke andet er meddelt i opslaget på rokort.dk
Holdsætning og reservation af både sker samme dag efter kl. 10:00 - så når du er tilmeldt, forventes det, at du deltager.

DFfR og Sportsroning

- Hvad er sportsroning