Aarhus Roklub gennemfører roinstruktionsforløb på Aarhus-folkeskoler!

23. december 2019 11:33 , af Niels Iversen

I forbindelse med Skole OL, og samarbejdet med Aarhus Kommune, indgår Aarhus Roklub i tilbud om roinstruktionsforløb på skolerne.
Skolerne lejer Aarhus-traileren med 12 roergometre - dette tilbud serviseres også af Aarhus Roklub!

Aarhus Roklub tilbyder klassen 3 gange forløb, hvor eleverne får introduktion til et roergometer og instruktion i rotaget.
Eleverne bliver guidet igennem det hurtige skift (samarbejde) på et roergometer, og sidst men ikke mindst bliver eleverne vejledt i, og gennemfører den afsluttende holdkonkurrence "Danmarks Hurtigste Klasse",
hvor alle elever fra klassen skal ro hurtigst muligt 4000 meter - på et roergometer!

I denne omgang er der lavet aftale om forløb for 2 klasser ved Samsøgade Skole.

6. klasse, onsdag den 8.1. og onsdag den 29.1.2020 - begge dage kl. 13:00-14:05 i gymnastiksalen.
(Denne aftale rummer kun 2 x forløb, da klassen ikke har mulighed for at deltage flere gange!)

7. klasse, torsdag den 9.1. - torsdag den 23.1. og torsdag den 30.1.2020 - alle 3 dage kl. 8:30-9:15 i gymnastiksalen.

Aarhus Roklub modtager kr. 750 for 3 x forløb pr. klasse.

Denne aktivitet ude på skolerne skal nu også gerne give et afkast med flere ungdomsmedlemmer til Aarhus Roklub.
I modsætning til tidligere forløb uden på skolerne, benytter vi nu chancen for at reklamere for klubbens ungdomstilbud ved Brabrand Rostadion,
og enkelte elever vil nok opleve at blive "prikket" - når vi ser disse elever har specielle færdigheder og evner for rosport!

Instruktører i Aarhus Roklub opfordres til at støtte op om forløbene ude på skolerne.
Aktiviteterne på Samsøgade Skole er lagt op på Rokort.dk/Aktiviteter - hvor instruktører kan tilmelde sig opgaverne!

/Niels - 23.12.19