Aarhus Roklub var med ved Port of Copenhagen 2017 - Coastal 4x+ kvinder.

19. august 2017 08:44 , af Niels Iversen

Lørdag 12. august 2017 blev der gennemført løb for Coastal 4x+ i forbindelse med den ordinære langdistancekaproning,
arrangeret af Københavns Roklub.

Coastalbanen - ca. 6 km var lagt ud i Københavns Sydhavn. Der stillede i alt 5 både op, heraf et hold fra Aarhus Roklub.

Som Mette Bacher fra Roinfo skrev i sin artikel fra regattaen; ” Kvinderne fra Smilets By havde en fest”
- og jeg kan garantere for at det ikke alene var de 4 seje AR-kvinder, der havde en fest
- Vi, der var med i København til regatta den dag, havde alle en fed RoFest!

Ikke alene selve oplevelserne fra regattaen, med alle kendte tegn på "regattanervøsitet", - spænding op til straten på vandet
ud for Tømmergraven, - det at få båden frem over banen i Sydhavnen, - at blive klappet i mål af et stor publikum på
cykelbroen over havnen osv, men også de gode sociale sammenhænge og oplevelser på land, f.eks. fælles fredags middag
på en fed restaurant i Kødbyen, med afsluttende kaffe m.m. i Bente og Thoma's lille lækre lejlighed, fælles snorke koncert
i yogasalen i Københavns Roklub osv, var med til at skabe den helt rigtige RoFest...!

Det bemærkelsesværdige ved holdet fra Aarhus Roklub er netop at roerne er helt nye på regattabanen, ligesom roerne ikke har den store roerfaring generelt.
Helle D K og Lene F H er nye roere fra i år - frigivet for ca. 1½-2 måneder siden. Charlotte L L og Bente S har et par år på rosædet,
Trods ringe ro erfaring og ikke den store træningsmængde viste roerne at ”det kan lade sig gøre” - at være med og få nogle fede og gode oplevelser med og i rosporten.

Resultatet i regattaen taler for sig selv, AR-kvinderne var i "kvindehænder" på robanen, men jeg tænker og har kraftigt på fornemmelsen, at oplevelserne ved regattaen klart er medvirkende til at netop coastaltræning & regatta kan blive en god, fed og stor aktivitet i Aarhus Roklub.
Jeg har på fornemmelsen at de 4 seje AR-kvinder; Charlotte, Helle, Lene og Bente vil være store fortalere og "forkvinder" for udvikling af mere struktureret coastal træning i AR, ligesom jeg forudser større AR-deltagelse i kommende coastalregattaer.

Se artiklen af Mette Bacher / Roinfo: http://www.roinfo.dk/langdistancekap/flotte-coastalfinaler-ved-port-of-copenhagen

Stor tak til Svend fra Københavns Roklub, for at styre både AR båden Koraldybet,
- og ikke mindst de 4 AR-kvinder's regattatemperement, sikkert rundt på coastalbanen i Kbh. Sydhavn!

Resultater fra Løb 6 Port of Copenhagen, 4X Coastal, Kvinder - 6000m Finale 2017-08-12 14:15

Plac.

Navn

1.Mellemtid

2.Mellemtid

H-faktor

H-Tid

Danske Studenters Roklub I

• Ragna Karen Sigurðardóttir(1)
  • Tanja Igland(2)
  • Kate Petersen(3)
  • Julie Schou(4)
  • Ida Eltorm(cox)

Roforeningen KVIK I

• Kim Dalby(1)
  • Ulla Eriksen(2)
  • Tine Aabye(3)
  • Torill Lindebjerg(4)
  • Mark Van Herk(cox)

Københavns Roklub I

• Betina Holck(1)
  • Anastasia Michélsen(2)
  • Vibeke Skousen(3)
  • Maja Brisson(4)
  • Julie Castella(cox)

Hellerup Dame Roklub/Hellerup Roklub I

• Tinna Groos(1)
  • Pia Sværke(2)
  • Mette Cederkvist(3)
  • Lisbeth Grænge Hansen(4)
  • Jytte Westi(cox)

Aarhus Roklub/Københavns Roklub I

• Bente Schumacher(1)
  • Lene Faxe Hansen(2)
  • Charlotte Lykke Larsen(3)
  • Helle Dollerup Kaucki(4)
  • Svend Vexby(cox)

Startet 14:16:46

TAK for en rigtig god weekend i rosammenhæng!

19.08.17-ni