Ny 2 åres træ/finer inrigger robåd på bedding ved Grejsdalens Inriggerværft

18. oktober 2019 13:51 , af Niels Iversen

Bestyrelsen i Aarhus Roklub besluttede i december måned 2017 at bestille en ny træ/finer, 7 bords, kombi inrigger (som båden ”Følle”) - forventet levering sæsonstart 2020.
Pris: ca. kr. 200.000 - inkl. årer.  Leverandør: Grejsdalens Inriggerværft v. Lars Jungdal.

Finansiering:
Forslag at medlemmer v Søsporten inddrages i forpligtende fremskaffelse af delmidler til køb af denne båd - suppleret med fondssøgning.

Bådbygger Lars Jungdal arbejder i øjeblikket på tilpasning af alt indhold til både. Skroget er limet op og har fået de første omgange sprøjte lakeringer.
Ved mit besøg på værftet i denne uge arbejdede Lars på tilpasning af bådens spanter, det hele formes og tilpasses individuelt og som håndarbejde!
Alle elementer der skal monteres i båden, bliver efter tilpasning lakeret mange gange, inden de monteres i båden.

Næste fase i bådens bygning er tilpasning og montering af essinglisterne.

På bådbyggerens lager lå de flotteste råprodukter netop til essinglister.
Spruce - canadisk gran, med de mest lige åreaftegninger, og uden nogen form for knaster eller lign.

Spændende at følge bådens bygning, - og som skrevet tidligere, forventes båden leveret senest ved sæsonstart 2020.

Niels I
Materielforvalter AR