Rengøring af Coastal 1x og 2x både ved AR-Søsporten

29. juni 2018 13:01 , af Niels Iversen

For at rengøre bådene grundigt, specielt skylle sand og småsten ud af ”brønden” i cockpittet, og for at undgå skader på topcoat/fiber på bådenes agterstavn i forsøg på at tømme vand ud af bådens cockpit, ved at løfte bådens forstavn, og agterstavnen rammer eller støtter på underlaget.

Fremgangsmåden bygger på at en enkelt roer kan ”tumle” en C1x, og det samme for 2 roere ved C2x…
Er der flere roere på bådpladsen - så hjælp hinanden!

C1x:

C1x løft forstavn over i buk ca. 1 meter fra forstavnens spids, og bådens skrog ligger i trollyens bærerem -  skyl båden grundigt.

B  1Cx løft i agterstavn og drej båden om på siden, liggende i bukken - tøm båden for vand - gentages efter behov. Agterstavn løftes så højt at riggen/svirvlen ikke rammer underlaget.

2. 1Cx løft i agterstavn og drej båden om på siden, liggende i bukken - tøm båden for vand - gentages efter behov. Agterstavn løftes så højt at riggen/svirvlen ikke rammer underlaget.

3. C1x løft forstavn tilbage i anlæg på trolley.

C2x:

1. C2x løft forstavn over i buk, ca. 1 meter fra forstavnens spids, og bådens skrog ligger i trollyens bærerem.

2. C2x løft i agterstavn og drej båden om på siden - med forstavnen liggende i bukken,
lad evt. båden støtte ned i gummivugge på trolley.

3. C2x skylles grundigt og tømmes for vand. Afslut med at løfte forstavnen tilbage i anlæg på trolley.

Niels I / materielforvalter AR- Søsporten – 26.6.18