Rosæsonen 2018 er i gang i Aarhus Roklub.

25. marts 2018 15:02 , af Niels Iversen

Lørdag den 24. marts 2018 var dagen, hvor sommer rosæsonen officielt blev sat i gang i Aarhus Roklub...

Roklubben havde inviteret til frokost i Søsporten kl. 12:00, hvor ca. 30 medlemmer mødtes i festligt lag!

Kl. 14:00 holdt roklubbens formand Hother Hennings den traditionelle standerhejsningstale for omkring 50 fremmødet på bådpladsen ved Søsporten. Den gennemgående linje i talen var i år, at roklubbens bestyrelse og udvalg skaber og tilbyder rammer for aktivitet. Her tænkes specielt på de forskellige aktivitetsmuligheder via roklubbens materiel, dette så som inriggere, outriggere og coastalbåde, men ligeledes træningsmuligheder på land i roergometre, skiergometre og watt-bikes osv. - for ikke at glemme de fysiske rammer roklubben har, dels i Lystbådehavnen og på Rostadion.

Roklubben skaber rammer for aktivitet for alle i alderen fra 10 år til 100 år eller mere, og der skabes rammer for aktivitet i alle døgnets 24 timer! Det er så op til medlemmerne at udfylde rammerne, at skabe og udvikle den enkelte og konkrete aktivitet, til gavn og glæde for den enkelte, de få, eller også meget gerne for fællesskab.

Ved standerhejsningen blev der foretaget båddåb af 2 nye både i Aarhus Roklub.

Charlotte Thor fra AR-Rostadion døbte en ny "ungdoms" 1x til brug på Rostadion.
Båden er anskaffet bla. via tilførte kr. 25.000 fra Snedkermester Erik Marius Hansens Fond.
Aarhus Roklub takker for velvillig støtte til dette bådkøb.
Den nye 1x fik navnet Frink.

Aarhus Roklub har købt endnu en coastal 2x - model X25 til brug ved Søsporten.
Båden er købt som demomodel ved Eurow ApS, hvor roklubben har købt båden til en rigtig god pris!
Aarhus Roklub har fra Rieck-Andersens Familiefond modtaget kr. 20.000 til dette bådkøb - hvorfor Aarhus Roklub hermed takker for velvillig støtte til dette bådkøb.

Werner Ravn, der også ved standerhejsningen blev fejret for sit 60 rosæsoners jubilæum, stod for dåben af den nye coastal dobbeltsculler.
Båden fik navnet Draget II

Ved standerhejsningen fik følgende medlemmer overbragt roklubbens jubilæums-pins for;
10 rosæsoners jubilæum (2009-2018)

Daniel Gyldenlund Pedersen, Inger Bodorf, Thomas Sillesen og Mai Nielsen

25 rosæsoners jubilæum (1994-2018)
Niels Erik Brinch

60 rosæsoners jubilæum (1959-2018)
Werner Helmer Ravn

Aarhus Roklub ønsker alle jubilarer tillykke, med håbet om en god jubilæums rosæson i 2018.

Alle medlemmer ønskes en rigtig god, aktiv  og sikker rosæson i Aarhus Roklub.

25.03.18-ni