sidste nyt fra vores nye inrigger, samt levetidsforlængelsen af Eigil

15. december 2019 19:49 , af Niels Iversen

Projekt ”Bevarelse af træbåde i AR” fortsætter, og ny træ(finer) inrigger til klubben, er godt på vej!

Båden Eigil er igen tilbage i værkstedet i Søsporten.

Båden bliver liggende til den 2.1.2020.

Slibearbejdet fortsætter, så falder din vej forbi, så grib en slibeklods med grov sandpapir, for at give et bidrag til opdateringen af båden, der via denne grundige behandling, meget gerne skal have forlænget levetiden mindst indtil 2025.

I øjeblikket arbejdes der på grundig slibning af kølsvin, opstandere fra kølsvin til midterlangrem, diagonallister og sidelangremme.

Registrer venligst den tid du bruger på opgaven at opdaterer båden 2in Eigil, på listen der ligger i værkstedet.

Ny 2 åres, 7 bords, finer inrigger under bygning på værftet i Grejs!

Ved Grejsdalens Inriggerværft hos bådebygger Lars Jungdal, er Aarhus Roklubs kommende nye finerinrigger godt på vej i produktionen.

Aktuelt foregår tilpasning og lakering af diverse emner til montering i og på båden.
Bygningen af båden foregår som håndarbejde. Alle emner i og på båden bearbejdes af bådebyggerens hænder og værktøj!
Der er nu aftalt montering af Martinoli understel på sæderne, alu-rullebaner og hvid dæksdug!

Niels / 14.12.19