Vinterroning 2019/20

28. september 2019 16:06 , af Formand Aarhus Roklub

Vinterroning

Tiden nærmer sig for at søge vinterroningstilladelse. I år bliver det første år med de nye regler for vinterroret. Ansøgningen om vinterroret består at 4 elementer.

1. Man skal som minimum har roet sammenlagt 800 km.

2. En praktisk koldtvandsprøve som afholdes på 3 datoer i efteråret. Se Rokort.dk for nærmere info og datoer. I forbindelse med koldtvandsprøven søger man bestyrelsen om vinterroret.

3. Man skal have bestået klubbens svømmeprøve for den kommende sæson før vinterroretten bliver aktiv. Se Rokort.dk for nærmere info og datoer.

4. Man skal have læst og forstået vinterroreglementet som findes her på hjemmesiden under Om Aarhus Roklub.

Den praktiske koldtvandsprøve gælder i 5 år. Dog afholdes næste ordinære prøve først i 2025. Bestyrelsen vurdere hvert år, inden vinterrosæsonen, roerne med vinterroret og giver den enkelte roere besked, hvis ikke vinterroretten kan videreføres.

Vinterroret kan kun tildeles medlemmer over 15 år jfr. DFfR's reglementer.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til formanden.

Flemming Niebuhr

Formand Aarhus Roklub